Blogs over de toekomst van de fysieke winkel
-
BLOG: Excelleer in de executie!
Veel bestaande winkels zijn niet aantrekkelijk genoeg voor klanten om daar hun schaarse tijd te besteden. Hoe word je als winkel weer relevant? Het gaat om een combinatie van excellente executie en het slim toepassen van technologie.
In deze blog vijf tips hoe te excelleren in de executie van een fysieke winkel.
-
BLOG: Maak slim gebruik van technologie!
Er is zeker toekomst voor de fysieke winkel, maar er moet heel wat gebeuren aan de winkels om relevanter en aantrekkelijker te worden. Het gaat om een combinatie van excellente executie en het slim toepassen van technologie.
In deze blog vijf tips voor het slim gebruikmaken van technologie in fysieke winkels.
-
BLOG: Van transactie naar attractie: 3 kernvragen
Stenen winkels lijken maar één prioriteit te hebben: trekken en binden van klanten. Naast goed personeel is experience daarvoor onontbeerlijk. En dat betekent meer dan een aantrekkelijke winkel bouwen. Drie vragen die elke (fysieke) retailer zichzelf nu moet stellen.
-
BLOG: Op zoek naar nieuwe retailrecepturen.
Strakke quotes en duidelijke weergave van mijn visie op de shift naar online en de impact op fysieke winkels in het artikel van Marketingfacts: 'Op zoek naar nieuwe retailrecepturen'.
Als online sneller groeit dan de totale markt, dan heeft dat in een verdringingsmarkt een impact op fysieke winkels en winkelgebieden.
-
BLOG: Fysieke winkels blijven relevant
Interiew met het NVER Magazine, over het leukste vakgebied dat er is: retail.
Fysieke winkels blijven relevant. Maar dan moet je als winkelier wel wat gaan doen! Pakhuizen met een kassa voegen niets toe.
-
INFOGRAPHIC: Innovatie in retail? Zo kun je vooruit!
De retailsector staat geen moment stil. De laatste jaren gaat het steeds harder met nieuwe ontwikkelingen en veranderingen. Daar moet je als ondernemer actief op inspelen door continu te blijven vernieuwen. Hoe je dat doet? In dit artikel vind je de belangrijkste retailtrends op een rij.
-
BLOG: De ministadswinkel is voor grote ketens het ideale broertje van de web- en megastore
In Trouw een duidelijke weergave van onze visie op de ontwikkelingen van kleinere stadswinkels in de Nederlandse winkelstraten waarmee formules dichter op de consument gaan zitten en hun merken naar de klant toe brengen.
'Het gaat bij deze winkels niet alleen om transacties, maar ook om inspiratie, het versterken van het merk en het aanjagen van de online verkopen. Zulke winkels kunnen een ideale verbinding vormen tussen online en offline.'
-
BLOG: Het gaat allemaal echt niet snel genoeg, de markt wacht op niemand
Rabobank maakt zich steeds meer zorgen omdat veel te weinig winkeliers echt in actie willen of kunnen komen om zaken te veranderen. In deze blog gaan we in op:
1. Macro-economische tegenwind op komst: druk op omzet, marge en kosten.
2. Veel winkels en winkelgebieden zijn gewoon niet relevant genoeg.
3. Digitalisering is ver beneden de maat, ‘mobile first’ is de norm!
Retailers zullen flink aan de slag moeten met hun formule, winkelgebied (samen met andere stakeholders) en digitalisering. Snelheid is daarbij geboden want de markt wacht op niemand!
-
BLOG: Het toekomstperspectief voor de fysieke winkel
Attentie retailer: blijf relevant! Samen met zes experts schijn ik licht over de ontwikkelingen die retail in duizelingwekkend tempo op z’n kop zetten. Quote: ‘Het ontkennen van deze trends is kolderiek en zelfs potentieel schadelijk.’