Blogs over winkelgebieden en vastgoed
-
BLOG: Samen kom je verder!
Uiteraard kan iedere retailer voor zichzelf nagaan waar de beste kansen liggen op gebied van innovatie en die vervolgens invoeren. Samenwerking biedt hier echter nog meer kansen. Dit kan op verschillende niveaus. Ieder niveau vergt meer organisatie en afstemming, maar biedt ook meer kansen.
-
BLOG: De impact van online retail op winkelvastgoed
Ondanks de bevolkingsgroei en economische groei zorgt een aantal trends ervoor dat in de toekomst minder winkelvastgoed nodig is. De benodigde fysieke winkelruimte zal daarbij steeds kernachtiger geconcentreerd worden.
-
BLOG: Het gaat allemaal echt niet snel genoeg, de markt wacht op niemand
Rabobank maakt zich steeds meer zorgen omdat veel te weinig winkeliers echt in actie willen of kunnen komen om zaken te veranderen. In deze blog gaan we in op:
1. Macro-economische tegenwind op komst: druk op omzet, marge en kosten.
2. Veel winkels en winkelgebieden zijn gewoon niet relevant genoeg.
3. Digitalisering is ver beneden de maat, ‘mobile first’ is de norm!
Retailers zullen flink aan de slag moeten met hun formule, winkelgebied (samen met andere stakeholders) en digitalisering. Snelheid is daarbij geboden want de markt wacht op niemand!
-
BLOG Winkelmarkt: Opleving verbloemt structurele problemen
De detailhandel trekt aan en de leegstand daalt. Tegelijkertijd houden de zorgen om de toekomstbestendigheid van fysieke winkels aan. Wat moet de winkelmarkt doen om aantrekkelijk te blijven?
-
BLOG: Zelfs het oude stadshart ontsnapt niet aan de winkelcrisis
Op de voorpagina van Trouw een duidelijke weergave, strakke quotes en mijn visie op de ontwikkelingen in de Nederlandse winkelstraten waar nu ook winkelgebieden die tot voor kort minder gevoelig leken voor de moeilijke marktomstandigheden in de sector kwetsbaar blijken.
'Er is zeker toekomst voor de fysieke winkel, waarvan het omzetaandeel dominant blijft, maar er is veel werk aan de winkel. De tijd van middelmaat is al lang voorbij en alleen de allerbeste winkeliers zullen nog een toekomst hebben.'
-
BLOG: De ministadswinkel is voor grote ketens het ideale broertje van de web- en megastore
In Trouw een duidelijke weergave van onze visie op de ontwikkelingen van kleinere stadswinkels in de Nederlandse winkelstraten waarmee formules dichter op de consument gaan zitten en hun merken naar de klant toe brengen.
'Het gaat bij deze winkels niet alleen om transacties, maar ook om inspiratie, het versterken van het merk en het aanjagen van de online verkopen. Zulke winkels kunnen een ideale verbinding vormen tussen online en offline.'